N
Vakmanschap
N
Veiligheid & gezondheid
N
Samen

Google Digitale Werkplaats met Annemarie van Gaal

door 16 nov 2020Nieuws

In gesprek met Annemarie van Gaal en andere lokale ondernemers

Hoe komt het dat Google Digitale Werkplaats Marree Opticien heeft benaderd? Wat blijkt de samenwerkingen tussen Marree Opticien en de familie Knol waren hun opgevallen.

Vorig jaar heeft Irma Knol, de moeder van Enzo Knol, met haar Lafont zonnebril op ons spandoek gestaan. Deze zomer lieten Myron Koops en Enzo Knol hun ogen meten bij Marree Opticien. Hun ervaring is te zien in Enzo’s vlog “#2598 DE TEST DIE IEDEREEN ZOU MOETEN DOEN” vanaf 23:55 op zijn YouTube-kanaal.

Waarom een rondetafelsessie over online marketing?

Ondernemers kunnen van elkaar leren en inspiratie opdoen. Annemarie van Gaal is zelf een inspiratiebron voor het ondernemerschap. Zij steunt het belang om online actief te zijn. De lokale ondernemers vertellen over hun online kansen tijdens de corona-pandemie. Vervolgens haakt Google in op het online aanbod van de Google Digitale Werkplaats.

Kennismakingsgesprek met alle deelnemers

Na de voorstel ronde ging Annemarie van Gaal van start met het proefgesprek en de overgangen naar het volgend onderwerp.

Namens Marree Opticien mocht ik beginnen over onze online activiteiten tijdens de corona-periode. De samenwerkingen met de familie Knol springt in het oog. Hoe zijn deze ontstaan?

De lancering van onze nieuwe website met de optie “online afspraken” heeft ons in beide winkels geholpen. Het bedrijf Daar[om] heeft onze website gebouwd. Daarbij zijn zij een officiële Google-partner.

Vervolgens was het de beurt aan Wolter van der Weide. Hij is eigenaar van het onlinemarketingbureau Daar[om]. Zijn bedrijf focust zich vooral op het MKB. Hij vertelde over een nieuw online-concept die zij hadden bedacht voor een horeca-klant.

Tot slot schoof Maletha Cosse-Ophof aan in het gesprek. Zij is eigenaresse van Cosse Camper Adventures. Tijdens de intelligente lockdown moest zij alle geboekte internationale groepsreizen annuleren. Tegelijkertijd heeft zij een Camper reisconcept in Nederland opgezet.

Lisa Dijkstra is een Google Leadtrainer. Zij gaf meteen een aantal praktische tips, zoals het gebruik van Google Analytics. Aansluitend op de echte rondetafelsessie gaf zij de webinar “Hoe creëer je content voor social media?”.

Kortom het proefgesprek verliep gezellig.

Rondetafelsessie halte Assen

Op 2 november was het zover. Hoe is onze samenwerking met de familie Knol begonnen? Dit gebeurde vorig jaar op Koningsdag. 

Marree Opticien in Kloosterveste was open. Mijn man Martin en ik zagen dat Irma Knol bezig was met haar wekelijkse vlog. Ik had al mijn moed bij elkaar verzameld om haar letterlijk op straat aan te spreken. Gelukkig leek het haar leuk om het gezicht te worden van onze zonnebrillencampagne. Dus hebben wij via haar management deze samenwerking gerealiseerd.

Het volgende hadden Irma en wij nooit zelf kunnen bedenken. Kinderen en jongeren gingen selfies maken voor haar poster of spandoek. 

De samenwerking met Enzo Knol en Myron Koops

Deze zomer gaf een moeder haar zoon de aanbeveling om naar Marree Opticien te gaan voor een goede oogmeting. Dit soort mond-op-mond reclame is de reden dat Marree Opticien al 94 jaar bestaat. In dit geval was het niemand minder dan Enzo Knol samen met zijn vriendin Myron Koops!

Hij bevestigde de selfies voor de poster/spandoek met zijn moeder. Buiten ons zicht om hadden zijn fans de selfies namelijk met hem getagd. Lisa gaf aan dat dit “user generated content” heet de digitale variant van de mond-op-mond reclame. Enzo’s vlog #2598 heeft 498K weergaven. Hiermee heeft hij Marree Opticien een boost van herkenning bij de jeugd gegeven.

Myron koos voor een Lafont-bril en een Etnia Barcelona zonnebril op sterkte. Enzo ging voor een Talla Eyewear gamebril en zonnebril. Al met al zijn wij de familie Knol enorm dankbaar voor hun steun.

Online vindbaarheid

De nieuwe website met “online afspraak”-optie wordt positief ontvangen door onze klanten, vanwege het gemak. Op advies van Daar[om] ben ik gestart met het bloggen over nieuwe ontwikkelingen rond en om Marree Opticien. Een aantal jaren zijn wij actief in online adverteren. Dit draagt weer bij aan onze online vindbaarheid.

Een cliffhanger voor december 2020

Hou onze uitingen in de gaten voor een spin-off samenwerking met de familie Knol!

Spreekt het jou aan hoe wij bezig zijn? Dan waarderen wij het als je Marree Opticien aanbeveelt

Via “Nieuws” en op social media houden wij je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Wat is de Google Digitale Werkplaats?

Dit Google initiatief is gestart om het MKB te helpen in het opdoen van nieuwe vaardigheden voor de moderne digitale tijd. De online zichtbaarheid van je bedrijf wordt als maar belangrijker. Het platform is een leeromgeving vol met gratis online cursussen en webinars. Voor meer informatie ga naar hun website: https://learndigital.withgoogle.com/digitalewerkplaats

Precies op maat voor jou

Gezondheid en veiligheid staan voorop bij Marree Opticien. Vanwege de 1,5 meter maatregel kunnen wij maximaal drie klanten tegelijkertijd in onze winkels helpen. Daarom werken wij het liefst op afspraak.

De afspraak is precies op maat voor jou.